CLIL na hodine výtvarnej výchovy: Rozprávky a legendy ožívajú v obrázkoch aj v angličtine

V rámci CLIL vyučovania (Content and Language Integrated Learning) sme sa na hodinách výtvarnej výchovy venovali magickému svetu rozprávok a legiend. Cieľom bolo nielen rozvíjať umelecké zručnosti, ale aj precvičiť si anglický jazyk v tvorivom kontexte.

Hodina sa začala spoločným brainstormingom v aplikácii WordArt, kde žiaci v angličtine vytvárali myšlienkovú mapu s kľúčovými slovami súvisiacimi s rozprávkami – ako napríklad „castle“, „dragon“, „hero“, „magic“, či „forest“. Táto aktivita im pomohla získať slovnú zásobu a zároveň sa naladiť na tému.

V ďalšej fáze si žiaci v skupinách vymysleli vlastnú rozprávku alebo legendu, ktorú následne výtvarne spracovali – formou komiksu alebo ilustrácie. Každá skupina zároveň vytvorila krátky sprievodný text v angličtine, ktorý vystihoval dej príbehu. Dôraz bol kladený na spoluprácu, kreativitu a využitie anglického jazyka v praxi.

Záverečná hodina výtvarnej výchovy bola krásnym spojením výtvarného umenia a cudzieho jazyka – spestrením výučby, ktoré rozvíjalo nielen kreativitu, ale aj jazykové kompetencie žiakov.