CLIL
CONTENT AND LANGUAGE
INTEGRATED LEARNING
(Obsahovo a jazykovo integrované vyučovanie)


Jazyk je:
- prostriedok na šírenie informácií
- prostriedok na získanie vzdelania
- dorozumievací prostriedok
– v súčasnosti je štandardnou požiadavkou trhu práce
KRITICKÉ MYSLENIE
- vedie deti k tomu, aby vedeli:
- ANALYZOVAŤ (nenechať sa oklamať, vedieť si vybrať, premyslieť)
- HODNOTIŤ (s nadhľadom, argumenty, na základe informácií)
- VYTVORIŤ (nájsť riešenie, navrhnúť, použiť informácie – recyklácia)
- vedie deti k tolerancii, porozumeniu, rešpektovaniu
Rôznorodosť v triede
Rôzne formy práce: individuálne, vo dvojiciach, v skupinách
- spolupráca
- každý prispeje tým, čo vie
- žiaci sa dopĺňajú
- žiaci si pomáhajú
Zameranie na jednotlivca
Jeho psychické rozpoloženie
- jeho danosti a predpoklady na daný predmet
- jeho schopnosti
- jeho záujmy
- jeho potreby
- jeho pracovné tempo
- jeho možnosti rodina (sociálne a ekonomické zázemie)