CLIL

CONTENT AND LANGUAGE
INTEGRATED LEARNING
(Obsahovo a jazykovo integrované vyučovanie)

Jazyk je:

  • prostriedok na šírenie informácií
  • prostriedok na získanie vzdelania
  • dorozumievací prostriedok

– v súčasnosti je štandardnou požiadavkou trhu práce

KRITICKÉ MYSLENIE

  • vedie deti k tomu, aby vedeli:
    • ANALYZOVAŤ (nenechať sa oklamať, vedieť si vybrať, premyslieť)
    • HODNOTIŤ (s nadhľadom, argumenty, na základe informácií)
    • VYTVORIŤ (nájsť riešenie, navrhnúť, použiť informácie – recyklácia)
  • vedie deti k tolerancii, porozumeniu, rešpektovaniu

Rôznorodosť v triede
Rôzne formy práce: individuálne, vo dvojiciach, v skupinách

  • spolupráca
  • každý prispeje tým, čo vie
  • žiaci sa dopĺňajú
  • žiaci si pomáhajú

Zameranie na jednotlivca
Jeho psychické rozpoloženie

  • jeho danosti a predpoklady na daný predmet
  • jeho schopnosti
  • jeho záujmy
  • jeho potreby
  • jeho pracovné tempo
  • jeho možnosti rodina (sociálne a ekonomické zázemie)

CLIL – prvouka – 1. ročník

Téma: Dni v týždni

ODKAZ na článok

CLIL – biológia – 7. ročník

Téma: Kostra človeka

ODKAZ na článok

CLIL – prírodoveda – 4. ročník

Téma: Slnečná sústava

ODKAZ na článok